Laden Evenementen

• Dit event is voorbij.

Wegwijs in Wet- en Regelgeving voor bestuurders

22 februari 2023 @ 19:30 - 22:00

Het besturen van een vereniging is niet niks! Als bestuurder komt er veel op je af. Hoe blijf je overeind in deze tijd waar er steeds meer wordt verlangd van bestuurders en vrijwilligers? Tijdens deze online-lezing gaan we nader in op de verplichtingen (wettelijke en KR) van besturen en staan we stil bij de vele uitdagingen en lastigere vraagstukken (opzegging, ontzetting en handhaving van het VFR) die je als bestuurder tegenkomt. Hoe kom je tot een goede (meerjaren) strategie en passende reglementen maar ook, hoe betrek je je leden hierbij?

Er is altijd veel te regelen, denk aan de KvK en de UBO-registratie. Ook vraagt de Wbtr om enkele aanpassingen in onze Statuten. We zullen hier ook kort bij stil staan.

We gaan in op de bepalingen van het Kynologisch Reglement (KR) en praten je bij over het Tuchtrecht en het Tuchtcollege en zullen daarbij ingaan op interessante casuïstiek. Ook de Geschillencommissie komt aan bod, we kijken samen naar interessante uitspraken.

Deze praktisch ingestoken online lezing geeft je meer handvatten voor je bestuurlijke functie. Datum: woensdag 22 februari 2023, 19.30 uur. Spreker: mw. R. Dijkhorst-noij. Kosten: €25,00 p.p. Vol = vol, bij 25 aanmeldingen sluiten we de inschrijving.

DWCA Wegwijs in wet- en regelgeving voor bestuurders

• 0,00 €

Gegevens