• Dit event is voorbij.

Leidraad voor commissies inzake fokkerij

1 maart 2023 @ 19:30 - 22:00

Als vrijwilliger in een commissie fokkerij ben je altijd druk. Handhaving van het fokreglement betekent dat er (lastige) beslissingen moeten worden genomen. Steeds vaker brengen deze functies/taken stress met zich mee omdat er toch wel wat op het spel staat voor de fokker maar ook voor het ras en de vereniging.

We kijken samen naar het KR en de Wet dieren. We staan stil bij de bepalingen die er toe doen voor fokkers en fokkerij commissies. We gaan in op de vraag hoe je bepaalde vraagstukken het beste kunt aanvliegen, binnen welke kaders je als commissie opereert, hoe je tot goede fok gerelateerde adviezen richting het bestuur inzake het VFR komt, hoe je casuïstiek en overtredingen kunt beoordelen, hoe je hoor en wederhoor in kunt richten, hoe je redelijkheid en billijkheid in je handelingen borgt en we bespreken wat überhaupt goede strategieën binnen de commissie en/of de vereniging zou kunnen zijn.

Deze praktisch ingestoken online lezing geeft je meer handvatten voor je functie. Datum: woensdag 1 maart 2023, 19.30 uur. Spreker: mw. R. Dijkhorst-noij. Kosten: € 25,00 p.p. Vol = vol, bij 25 aanmeldingen sluiten we de inschrijving.

DWCA Leidraad voor commissies inzake fokkerij

• 0,00 €

Datum: